خانه / شیشه / مزیت های استفاده شیشه لمینیت

مزیت های استفاده شیشه لمینیت

همانطوری که بیان نمودیم استفاده از شیشه لمینیت در بسیار یاز فرایندهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجایی که تفاوت های بسیاری با شیشه های معمولی دارد، باید بدانید که دارای مزیت های بیشتری هم نیز می باشد. برخی از مهمترین مزیت هایی که می توانیم برای شیشه های لمینیت بیان کنیم عبارت می باشد از :

شیشه لمینیت

ایمنی شیشه لمینیت

یکی از اصلی ترین و مهمترین مزیت شیشه لمینیت ایمنی بالای آن می باشد. سطح نفوذ پیدا کردن به درون این شیشه تقریبا غیر ممکن می باشد و به همین دلیل برای تولید درب های اتوماتیک از این شیشه ها استفاده می کنند. اگر شما بخواهید در حمام و یا تراس خود هم شیشه هایی را نصب کنید از این شیشه های لمینیت استفاده خواهند کرد، چرا که امنیت آنها بسیار زیاد می باشد و به راحتی شکسته نمی شود. در واقع می توانیم یکی از علت های اصلی تفاوتی که بین شیشه های معمولی و لمینیت وجود دارد را این عامل بدانیم.

شیشه لمینیت

ضخامت شیشه لمینیت

ضخامتی که در شیشه های لمینیت وجود دارد یکی دیگر از مزیت هایی می باشد که می توانیم برای شیشه لمینیت بیان کنیم. نسبت به شیشه های معمولی، شیشه های لمینیت ضخامت بسیار بیشتری دارند، به همین دلیل باید بدانید مقاومت آنها هم بسیار بیشتر است.

ضخامتی که این شیشه ها دارند نسبت به شیشه های معمولی 5 برابر است و مقاومت مکانیکی آنها هم از همین طریق بسیار بیشتر است. بدون شک همه شما از نزدیک شیشه های لمینیت را مشاهده کرده اید و یا حتی آنها را لمس نموده اید، بنابراین به خوبی می توانید متوجه ضخامت آن شوید.

شیشه لمینیت

شکستن بی خطر شیشه لمینیت

به خوبی می دانیم زمانی که شیشه های معمولی شکسته می شوند به تکه های تبدیل می گردند که امکان دارد به شما صدمه بزنند. اما یکی دیگر از مزیت شیشه لمینیت که نسبت به شیشه های معمولی دارد این است که، شکستن آنها هم بسیار بی خطر است، چرا که آنها تبدیل به بخش های بسیار ریز و کوچکی می شوند که به هیچ عنوان به سلامتی شما آسیبی وارد نمی کنند. در واقع باید بدانیم خرد شدن شیشه های لمینیت برای سلامتی افرادی که امکان دارد در نزدیک آن باشند خطری ندارد و آنها را زخمی نمی کند.

شیشه لمینیت

مقاومت دمایی بالا شیشه لمینیت

از جمله دیگر مزیت شیشه های لمینیت که در برخی از مصارف ساختمانی اهمیت بسیار زیادی دارد، مقاومت دمایی بسیار بالای آن می باشد. همین مقاومت آنها موجب شده است که در بین شیشه های دیگر محبوبیت بیشتری به دست آورد و بسیاری از افراد در مصارف ساختمانی از آن استفاده کنند.

این شیشه ها زمانی که تحت تابش مستقیم نور باشند و یا اینکه حرارت زیادی به آنها وارد شود دچار صدمه ای نمی شوند. در واقع به همین دلیل است که از آنها در بسیاری از مکان ها مانند استخر و .. استفاده می کنند، چرا که می دانند مقاومت آن بسیار بالا و زیاد است.

شیشه لمینیت

تفاوت شیشه لمینت، شیشه لمینیت و شیشه ساده

۱- وزن شیشه :

شیشه لمینت به دلیل آنکه از دو شیشه ی تخت و لایه PVB(یک نوع رزین وپلاستیک ترکیبی) تشکیل شده است، نسبت به شیشه لمینیت و ساده تک جداره سنگین تر است. اما در مقایسه با شیشه لمینیت دو جداره و شیشه فلوت دو جداره به میزان کمی اختلاف وزن دارد. در مقایسه ی وزن شیشه لمینیت با شیشه ی ساده، در ضخامت یکسان، اغلب گمان می کنند که شیشه لمینیت وزن بیشتری دارد در صورتی که این نوع شیشه اختلاف وزنی با یکدیگر ندارند.

شیشه لمینیت

۲-قیمت بر حسب متر مربع شیشه : 

همانگونه که گفته شد؛ شیشه لمینت از دو شیشه تخت به اضافه PVB ساخته شده است در حالی که می توان برای شیشه های تخت استفاده شده درشیشه لمینت، هم از شیشه ساده استفاده کرد و هم از شیشه لمینیت. اما به دلیل نحوه ی تولید، قیمت شیشه لمینت بالاتر از شیشه لمینیت و شیشه لمینیت تقریباً ۵/۱ تا۴ برابرقیمت شیشه ساده می باشد.

شیشه لمینیت

۳- رنگ و شفافیت :

میزان شفافیت شیشه لمینیت و شیشه معمولی یکسان است؛ اما شفافیت و رنگ شیشه لمینت معمولاً بیشتر است.

شیشه لمینیت

۴- میزان ایمنی :

شیشه ی ساده از لحاظ ایمنی هیچ کارایی ندارد و چه بسا خطرناک و ناامن نیز می باشد؛ اما شیشه های لمینت و لمینیت از ایمنی بالاتری نسبت به ضربه برخوردارند. تفاوت بین شیشه لمینت و شیشه لمینیت از لحاظ ایمنی در این است که شیشه لمینیت با مقاومت بالایی که دارد چنانچه شکسته شود، فرو میریزد اما شیشه لمینت پس از شکسته شدن نیز به عنوان یک مانع فیزیکی از ورود افراد به ساختمان جلوگیری می کند. به همین علت بیشتر در مراکز امنیتی و بانک ها و مراکزنگهداری اشیاء قیمتی از شیشه لمینت استفاده می شود.

شیشه لمینیت

۵- قابلیت تغییر با برش :

شیشه های معمولی را در هر ابعادی و هر زمانی می توانید برش دهید. اما در نوع شیشه لمینت و شیشه لمینیت، هرنوع تغییراتی قبل از ارسال محصول به کوره مجدد صورت می گیرد. بنابراین تغییراتی مانند سوراخکاری، لول زنی، برش و ابعاد، قبل از عملیات لمینیت شدن ولمینت شدن باید صورت گیرد.

شیشه لمینیت

۶- مقاومت در برابر ضربه :

مقاومت و استحکام شیشه لمینت و شیشه لمینیت نسبت به شیشه ی ساده بسیار بیشتر است. در صورتی که شیشه ی لمینت از شیشه لمینیت تولید شده باشد، مقاومت آن بالاتراز شیشه لمینیت است. اما در صورتی که دو شیشه ی به کار رفته در شیشه لمینت از شیشه ساده باشد، مقاومت آن نسبت به شیشه لمینیت کمتر است.

شیشه لمینیت

برای اطلاع از قیمت انواع شیشه و مشاوره رایگان با شماره  09123678286 تماس حاصل فرمایید.

مطلب پیشنهادی

فروش عمده شیشه لمینت

شیشه لمینت دارای خاصیتیه که در زمان ضربه و فشار در صورت شکسته شدن  به قطعات کوچکتر تقسیم میشه و در یک لایه با نام PVB فرو میریزه و همین مورد باعث ایجاد امینت میشه چون که شیشه پخش نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید