خانه / شیشه / فروش عمده شیشه سکوریت

فروش عمده شیشه سکوریت

شیشه سکوریت چیست ؟

شیشه سکوریت (شیشه نشکن) یکی از مقاوم ترین انواع شیشه است که از اون در صنعت ساختمان استفاده میشه و از گروه شیشه های ایمنی است. مقاومت این شیشه به دلیل فرآیند حرارت دهی قوی که بر روی اون ها انجام میشه است. همچنین امکان تولید این شیشه تو رنگ ها و طرح های متنوع هم وجود داره.

نمونه شیشه سکوریت در تصویر زیر مشخصه همینطور که میبینید از لحاظ رنگ و ضخامت تفاوتی با شیشه ساده نداره.

امروزه شیشه سکوریت به انگلیسی (Tempered glass) یا شیشه نشکن به عنوان یکی از شناخته شده ترین مصالح ساختمانی در صنعت مطرح میشه.

سکوریت کردن، فرآیندی شامل عملیات حرارتیه که روی شیشه های ساختمانی انجام میشه. این فرآیند رو میشه روی شیشه های رنگی، چاپ شده، رفلکتیو و یا لعاب خورده هم انجام داد.

شیشه نشکن چیست؟

شیشه نشکن مقاومت حرارتی بالایی داره و قادره 3 برابر بیشتر از شیشه معمولی در برابر حرارت پایداری کنه و تغییرات حرارتی تا 300 درجه سانتی گراد را تحمل میکنه.

این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر سرمای مداوم, تابش نور خورشید و سرد و گرم شدن دارن.

ویژگی مهمی که شیشه سکوریت داره مقاومت بالای اون در برابر ضربه و طرز خرد شدن و شکستن شیشه سکوریت است. درسته که به شیشه سکوریت شیشه نشکن هم میگن اما به این معنا نیست که شیشه سکوریت نمیشکنه بلکه مقاومت خوبی در برابر ضره از خودش نشون میده .

در واقع اگه شیشه سکوریت بشکنه ذرات خرد شده اون به جای رفتار برنده شیشه ساده زمان شکستن به قطعات کوچکی تبدیل شده که لبه آن صیقلی و توانایی بریدن رو نداره همین ویژگیه که از شیشه سکوریت در جاهایی که ایمنی و استحکام مد نظره استفاده میشه.

فرایند سکوریت کردن شیشه

مراحل مقدماتی شامل برش شیشه طبق اندازه های مورد نظر وسپس سنگ زنی لبه های شیشه است.

شیشه سنگ زده شده روی غلطکهائی افقی قرار میدن و به کوره منتقل میشه. در کوره به دمای حدود 620 درجه سانتی گراد ( نقطه نرم شدن ) رسونده شده و بعد به سرعت هر دو طرف شیشه تحت جریان هوای سرد قرار می گیره.

چون یکباره دو سطح بالا و پایین شیشه توسط فشار هوای بالا خنک شده و این اختلاف دما بر رو و عمق شیشه باعث ایجاد یک سطح فشرده و کاملا ایمن شده بر روی شیشه میشه .

فرایند سرد شدن سریع شیشه منجر به انقباض سطح خارجی شیشه میشه ، در حالی که بخش میانی که هنوز گرم و نسبتا سیاله از انقباض سطح خارجی جلوگیری نمیکنه. به مرور که بخش مرکزی شروع به سرد شدن میکنه بخشهای سطحی که دیگر صلب شدن از انقباض لایه های مرکزی جلوگیری میکنن. این باعث توزیع تنش و کشش در شیشه های سکوریت میشه.

ویژگی های شیشه سکوریت

ویژگی های اصلی شیشه سکوریت مثل رنگ، شفافیت، ترکیب شیمیائی، و میزان عبور نور بر اثر عملیات سکوریت تغییر نمیکنه. همچنین سختی ، وزن مخصوص ، ضریب انبساط ، نقطه نرم شدن ، هدایت حرارتی هم بر اثر عملیات سکوریت بدون تغییر باقی میمونه.

مقاومت پیچشی و کششی و مقاومت در برابر ضربه و استرسهای حرارتی، ویژگیهایی فیزیکی هستن که طی عملیات سکوریت بهتر میشن و ارتقا پیدا میکنن. شیشه سکوریت تحت بار یکسان به مراتب مقاوم تر از شیشه عادی هم اندازه و هم ضخامت خود عمل میکنه.

برای اطلاع از قیمت انواع شیشه و مشاوره رایگان با شماره  09123678286 تماس حاصل فرمایید.

مطلب پیشنهادی

فروش عمده شیشه لمینت

شیشه لمینت دارای خاصیتیه که در زمان ضربه و فشار در صورت شکسته شدن  به قطعات کوچکتر تقسیم میشه و در یک لایه با نام PVB فرو میریزه و همین مورد باعث ایجاد امینت میشه چون که شیشه پخش نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید