خانه / شیشه / فروش عمده شیشه ضد گلوله

فروش عمده شیشه ضد گلوله

شیشه ضد گلوله چیست ؟

شیشه ضدگلوله همینطور که از اسمش پیداست به شیشه‌ای اطلاق میشه که در برابر گلوله مقاوم باشه، شیشه ضدگلوله ازنظر ظاهری تفاوت زیادی با شیشه‌های معمولی نداره و از چندلایه شیشه سکوریت ساخته‌ شده.

لایه‌های شیشه ضد سرقت با پلاستیکی (لایه پلی کربنات) بادوام که حالت چسب مانند داشته تحت عنوان چسب pvb طی فرایند حرارتی بسیار بالا به هم چسبونده شده و تشکیل شیشه ضدگلوله را میده.

به این فرایند لایه سازی یا لمینیشن میگن. حرارت لازم برای ایجاد شیشه‌های ضد سرقت 120 درجه سانتی‌گراد بوده و به مدت 3 ساعت این شیشه‌ها تحت‌فشار 13 اتمسفر نگه‌ داشته میشن تا کامل به هم بچسبن.

نکته مهم در ایجاد شیشه ضد سرقت چسبوندن لایه‌ها به ‌طوریه که هوا بین لایه‌ها نمونه و هیچ خلأی ایجاد نشه.

شیشه ضد سرقت در قرن بیستم توسط یک شیمیدان فرانسوی به‌طور اتفاقی کشف شد. این شیمیدان حین کار در آزمایشگاه شیشه‌اش افتاده و در کمال تعجب میبینه که شیشه نمیشکنه و پس از بررسی شیشه به این نتیجه می‌رسد که مواد موجود در شیشه حاوی کربن بوده و دلیل مقاومت شیشه هم به همین علته.

مواد پلاستیکی بسیار در برابر ضربه مقاوم و ترکیب اون با شیشه باعث ایجاد شیشه ضدگلوله میشه. در اثر برخورد ضربه به شیشه، مواد پلاستیکی فشار ناشی از گلوله را جذب و اون رو بر روی سطح شیشه پخش میکنه.

برخی از ویژگی‌های شیشه ضدگلوله عبارت است از:

  • لایه‌های pvb  بدون رنگ جهت شفافیت بالای شیشه
  • کیفیت دید بسیار بالا بدون موج و انحرافی در دید
  • طول عمر بالای شیشه به دلیل استحکام بالا
  • امکان تولید در ابعاد و طرح‌های مختلف
  • تولید شیشه به‌صورت صاف و خم

کاربرد شیشه ضدگلوله

نحوه عملکرد شیشه‌های ضدگلوله به این صورته که زمان برخورد گلوله، لایه اول می‌شکنه؛ به دلیل برخورد گلوله با چسب یا همان لایه پلی کربنات مقداری از سرعت اون گرفته‌ میشه و بعد لایه دوم تا حدی آسیب میبینه. گلوله به سایر لایه‌ها برخورد نمیکنه و درنتیجه شیشه به‌طور کامل نمیشکنه. اما زمان برخورد گلوله، شیشه‌های معمولی به‌راحتی خردشده و پودر میشن.

مهم‌ترین کاربرد شیشه‌های ضدگلوله در بانک‌ها، شیشه‌های خودرو، ادارات مختلف، شیشه طلافروشی و صرافی‌هاست. کارمندان بانک‌ها و طلافروشان معمولاً به دلیل رعایت نکات امنیتی پشت باجه‌های شیشه‌ای ضدگلوله میشینن.

ضخامت این شیشه‌ها متفاوته اما هرچی ضخامت شیشه بیشتر باشه شیشه مقاوم‌تره. این شیشه‌ها جهت مصارف ساختمانی متعدد و در رنگ‌های متنوع استفاده میشن.

با توجه به تحقیقات مختلف در اکثر نقاط دنیا شیشه‌هایی با لایه xds مقاوم‌ترین نوع از لایه برای ایجاد شیشه‌های ضدگلوله هستن.

بعضی از شیشه‌های ضدگلوله می‌توانند یک‌طرفه باشن، به این معنی که اگه از داخل شلیک بشه سرعت گلوله کم نمیشه اما کسی نمیتونه از بیرون شیشه رو بشکنه.

برای اطلاع از قیمت انواع شیشه و مشاوره رایگان با شماره  09123678286 تماس حاصل فرمایید.

مطلب پیشنهادی

فروش عمده شیشه لمینت

شیشه لمینت دارای خاصیتیه که در زمان ضربه و فشار در صورت شکسته شدن  به قطعات کوچکتر تقسیم میشه و در یک لایه با نام PVB فرو میریزه و همین مورد باعث ایجاد امینت میشه چون که شیشه پخش نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید