خانه / شیشه / فروش عمده شیشه دوجداره

فروش عمده شیشه دوجداره

شیشه دوجداره چیست؟

شیشه دوجداره و یا چند جداره شامل دو یا چند لایه شیشه است که به طور موازی در فواصل مساوی از همدیگه قرار گرفته اند و با استفاده از فاصل ( اسپیسر ) از هم جدا شدن. تو فضای بین شیشه ها هوا یا گاز بی اثر ( آرگون یا کریپتون ) با فشار تقریباً معادل هوای خارج وجود داره.

در حقیقت همین فضای پر از هوا اساس تشکیل این شیشه (عایق) است. تو شیشه دوجداره معمولا از اسپیسرهای آلومینیومی استفاده میشه که درون اسپیسر رو با ماده رطوبت گیر پر میکنن، این ماده باعث جذب رطوبت هوای مابین شیشه ها میشه و با مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده .

اسپیسر های مورد استفاده تو شیشه دوجداره در ضخامتهای مختلف 6,8,10,12,14,16 میلی متر موجوده. در تهیه شیشه های دوجداره، بسته به نیاز و سلیقه میشه از انواع شیشه های معمولی ، رنگی ، رفلکس ، لمینت و سکوریت هم استفاده کرد.

آشنایی با پیدایش شیشه دوجداره

تو سال 1865 میلادی صاحب یک مغازه شیشه فروشی در شهر نیویورک با ابتکار خودش حق ثبت و امتیاز بهره برداری از شیشه های دوجداره در ایالت متحده رو بدست آورد. اون با مطالعه و آزمایش اثبات کرد که با استفاده از شیشه های دوجداره میشه از خروج گرما و سرمای داخل ساختمون به خارج جلوگیری کرد و از هوای داخل محیط رو بهتر محافظت کرد.

استاندارد تولید شیشه دوجداره

تولید شیشه دوجداره تو ایران طبق استاندارد ملی کشور انجام میشه. در تدوین این استاندارد تا حد امکان استاندارد های کشورهای صنعتی پیشرفته و بین المللی لحاظ شده. آزمون های استاندارد شیشه های دوجداره شامل موارد زیره:

  1.  آزمون تعیین نقطه برفک
  2. آزمون پایداری در برابر محیط هایی با رطوبت بالا
  3. آزمون چرخه های آب و هوایی تسریع شده
  4. آزمون مه گرفتگی
  5. آزمون تعیین ضخامت محفظه هوا
  6. آزمون تعیین ضخامت قطعه شیشه
  7. آزمون تعیین ابعاد شیشه

با استفاده از هر متر مربع شیشه دوجداره با فریم استاندارد میشه در سال 40 متر مکعب تو مصرف گاز صرفه جویی کرد.

خصوصیات شیشه دوجداره

  • عایق حرارتی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی به میزان 45 %
  • عایق صوتی به میزان حداقل 30 دسی بل
  • جلوگیری از نم زدگی شیشه
  • جلوگیری از ورود آب، سر وصدا و گرد وخاک به داخل
  • ایمنی بیشتر نسبت به پنجره های تک جداره

کاربرد شیشه دوجداره

شيشه هاي دوجداره به علت عايق حرارتي و برودتي و همچنین عایق صوتي بودن تو درب و پنجره هاي ساختمانهاي عمومي (دولتي و خصوصي)، مسكوني، بويژه ساختمانهاي واقع در حاشيه اتوبانها و خيابانهاي پرتردد و نزديك فرودگاه ها و خطوط راه آهن و مناطق پر سرو و صدا، بيمارستاني، آزمايشگاه هاي مختلف،كتابخانه ها، موزه ها، كليه مراكز آموزشــــي، کارخانجات و … استفاده میشن.

ویژگی شیشه های دوجداره وین وایت :

  • پیوستگی Truspacer در تمامی سطح شیشه بدون برش
  • سهولت دوجداره نمودن شیشه هایی با اشکال هندسی و غیر متعارف (دایره، بیضی، شش ضلعی و …)
  • ماندگاری بالا
  • چسبندگی بسیار قوی
  • دارای لایه رطوبت گیر بسیار قوی
  • موجود بودن Truspacer در همه سایزها (6-8-10-12-14-16)

برای اطلاع از قیمت انواع شیشه و مشاوره رایگان با شماره  09123678286 تماس حاصل فرمایید.

مطلب پیشنهادی

فروش عمده شیشه سکوریت

شیشه سکوریت (شیشه نشکن) یکی از مقاوم ترین انواع شیشه است که از اون در صنعت ساختمان استفاده میشه و از گروه شیشه های ایمنی است. مقاومت این شیشه به دلیل فرآیند حرارت دهی قوی که بر روی اون ها انجام میشه است. همچنین امکان تولید این شیشه تو رنگ ها و طرح های متنوع هم وجود داره.

دیدگاهتان را بنویسید